girl-2931287_640

נתינת מתנות לילדים היא מסורת מהנה ברוב המשפחות. באירועים מיוחדים לאורך השנה, ובמיוחד בעונת החגים, הורים ומטפלות מתמודדים עם החלטות על נתינת מתנות שיעצבו את ערכי הילדים לאורך החיים בכל הנוגע לנתינה.

אם מתבוננים מעבר לפעולה החיצונית של מתנות לילדים, מחקר בהתפתחות הילד אומר משהו חשוב על מה שקורה בעולמות הפנימיים של הילדים כשהם נותנים לאחרים. תהליך נתינת המתנה עוזר לעצב את זהותם.

מה אתם עושים כדי לעזור לילדיכם הקטנים ולבני הנוער שלכם למצוא משמעות באמצעות חוויית נתינת המתנות שלהם? איך נתינת מתנות תומכת בערכי המשפחה שלכם? בואו נראה.

למה נתינת מתנות לילדים חשובה?

הבנת החשיבות של נתינת מתנות לילדים היא הצעד הראשון למתן תשומת לב. ילדים מקשרים את ימי הולדתם ואת תקופת החגים לקבלת מתנות. אבל על פי מחקרים בהתפתחות האנושית, נתינת המתנה היא שקוצרת את הפירות הפסיכולוגיים הגדולים ביותר. למה?

נתינת מתנות בונה אמפתיה. כדי לתת מתנות משמעותיות, על ילדים לשים את עצמם בנעליהם של אחרים על מנת לדמיין מה תהיה המשמעות של המתנה למישהו אחר.

נתינת מתנות מראה לאחרים שאכפת לכם. מערכות יחסים חיוביות בנויות על אכפתיות וכבוד. אפילו כרטיס ברכה או הודעה אלקטרונית פשוטה עם הערות עידוד, נתפסים כמתנה על ידי המקבל.

נתינת מתנה היא פעולה של רוחב לב. כשאתם מקצים משאבים, זמן ומחשבה על נתינת מתנות לילדים, אתם מגדילים את הסיפוק והרווחה שלהם, ומלמדים אותם שיעור ברוחב לב

משמעות נתינת מתנות באמצעות פעולה

על אילו ערכים משפיעה המשפחה שלכם בכל הנוגע לנתינת מתנות? איך אתם מביעים את הערכים האלה? הורים יכולים לעזור לילדים ולבני נוער לממש את התגמולים הפנימיים של הנתינה בכך שהם מלמדים אותם להחזיר במהלך החגים ולאורך כל השנה.

קבעו זמן לדבר יחד כמשפחה על ערכי נתינת המתנות שלכם ואיך ליישם אותם לפעולה. משפחות בדרך כלל כל כך עסוקות בחגים, עד שקל לעבור את פעולת המתנות מבלי להתחבר למשמעות העמוקה יותר של נתינה. יחד עם זאת, הקשרים העמוקים האלה הם שמעצבים את זהותם של ילדים, והם שמלמדים אותם את מתנת הנתינה.

חינוך לערכים

ניתן להפוך פרויקטים משפחתיים הכרוכים במתן לנזקקים לשיעורים רבי עוצמה המלמדים חמלה, אמפתיה ומשמעות לילדים. בגיל ההתבגרות, לצעירים יש יכולת לחשוב ולפעול באופן עצמאי מהוריהם – לתת תשות לב מודעת ולהתלהב בנתינה.

לא משנה מה המסורות שלכם לנתינת מתנות לילדים, חשוב לבקר מחדש איך השתנתה חשיבתכם, ואיך תרצו להתאים את המסורות שלכם.

ילדים יכולים להיות חלק מהדיאלוג בנושא מתנות. עודדו אותם להביע את הרעיונות שלהם, ואפשרו להם לנקוט באסטרטגיה איתכם. מחקרים מראים שכשאר בני נוער לומדים על נתינה ומשתתפים בה באופן פעיל במהלך הילדות וההתבגרות, היתרונות הפנימיים נמשכים לכל החיים.

מוזמנים להיכנס לרשימת התפוצה שלנו

אנחנו לא נשלח ספאם לעולם, מבטיחים לכם! רק כאשר יש כתבות חדשות וחשובות לנו להראות לכם. 

שתפו את הפוסט עם חברים

2019 כל הזכויות שמורות לאתר אופר (c)

דילוג לתוכן