עגלה לילד

עם כל הטיולונים או העגלות שיש היום, איך תבחרו את הטיולון שילאים הכי טוב להתפתחות התינוק שלכם?

הורים שיוצאים לטיול עם תינוק שיושב מולם על הטיולון שלו, מקבלים הזדמנות טובה יותר לדבר עם התינוק שלכם וליצור איתו קשר עין במהלך הטיול, בהשוואה להורים שמוליכים את התינוק בעגלות רגילות.

כשהתינוק רואה את אימו או אביו או את המטפלת שלו במהלך הטיול, הוא צוחק ומחייך יותר, ומחקרים מצאו גם כי לתינוקות שיושבים על טיולון יש קצב התפתחות תקין ובריא יותר.

וזה עוד לא הכול

קל לבחון את המידע הזה ולחשוב שהוא נון תשובה ברורה לגבי ההחלטה בין טיולון לעגלה, ומספיק להבין את היתרונות הברורים של טיולון כדי להחליט, אבל זה לא הכול. מבחינה התפתחותית, נראה כי תנוחות התינוק על טיולון, לפחות בגילאי שלושה עד ארבעה חודשים, גורמת להורים לדבר יותר אל תינוקותיהם, והקשר בין התינוק להורים מתפתח לרמה חזקה יותר.

בעקבות הצורך ביותר טיולונים, ניתן למצוא היום בחנויות למוצרי תינוקות, טיולונים בדגמים שונים כולל טיולונים כפולים, כך שלהורים יש היום בחירה בין מגוון אפשרויות. הורים רבים גילו שכשהם, או המטפלת שלהם מדברים עם התינוק במהלך הטיול, הם חווים עם התינוק במהלך הטיול את אותן חוויות.

חשיבות ההתאמה האישית של הטיולון לתינוק

תינוק שיושב על טיולון מתבונן ישירות על הוריו, והם פשוט מסתכלים אחד על השני ומתקשרים ביניהם, אפילו ללא מילים. הם רואים את הסביבה באותו זמן והתינוק מרגיש רגוע ובטוח יותר. יחד עם זאת, כמו בכל כך הרבה נושאים של הורות, חשוב שהורים ימצאו את מה שמתאים להם ולילדם, על מנת לטפח את התקשורת ביניהם.

יתרון נוסף הוא שבמהלך הטיול, קצב הלב של התינוק עולה, מכיוון שהוא נרגש, יש לו הרבה יותר נושאים להתעניין בהם, והוא הרבה יותר ערני, מה שתורם ישירות להתפתחות התקינה והבריאה שלו.

מרפאים בעיסוק ממליצים על טיולון כהזדמנות לפיתוח מיומנויות ויסות עצמי בסיסיות

ויסות עצמי הוא היכולת של המוח להתאים את רמת העוררו לסביבה או לדרישות המשימה. אלא אם כן ילדכם החמיץ תנומה או הוצאתם אותו לטיול עם טיולון בשנות הצהריים מאפשרת לו להתפתח יותר, ובאופן טבעי הוא לומד להיות ערני יותר לסביבות שונות.

אבל כשתינוק מגיע ליום הולדתו הראשון, ההירדמות באופן שגרתי במהלך טיולים נוגעת בו ללא קשר איזה כיוון העגלה או הטיולון פונים, ולכן בגיל זה אפשר לעבור לעגלה, אם גישה זו נוחה יותר להורים.

אבל בחודשים הראשונים לחייו, התינוק יפיק יתרונות גדולים יותר מטיולון

במהלך ארבעת החודשים הראשונים לחייו, חשוב להקפיד על תנוחות התינוק, ולכן ההמלצה היא להוציא אותו לטיול עם טיולון, כך שהוא יכול לשבת בתנוחה זקופה למחצה, עם מעט תמיכה בלבד, ועד שהוא מתחיל לשבת ולהתבונן על העולם, ערכת החושים שלו ומערכת העצבים המרכזית בכללותה, מתפתחות ומאפשרות לו לשמור על ויסות עצמי טוב יותר אל מול סביבות מעוררות.

מוזמנים להיכנס לרשימת התפוצה שלנו

אנחנו לא נשלח ספאם לעולם, מבטיחים לכם! רק כאשר יש כתבות חדשות וחשובות לנו להראות לכם. 

שתפו את הפוסט עם חברים

2019 כל הזכויות שמורות לאתר אופר (c)

דילוג לתוכן