לא משחק ילדים: על טעויות נפוצות עם עיצוב חדרי ילדים

nursery-1078923_640

.פתרונות האחסון? בגדר המלצה בלבד

ישנם הורים שעבורם עיצוב חדרי ילדים הוא בעיקר שדרוג נראות החדר. עיצוב נכון נשען גם על העיצוב החזותי אך גם על הפתרונות הפרקטים. בחדרי ילדים פתרונות האחסון חיוניים, אפילו יותר משהם חיוניים בחדרי ההורים. המתנות מהדודים, מסבא וסבתא ואפילו מכם, הופכות בסופו של דבר לערמת בובות, פאזלים ומשאיות באמצע החדר. תעלו כל פינה בחדר לאחסון. לדוגמא: השטח “המת” מתחת למיטה יהפוך לאזור אחסון, על הקירות הריקים תוכלו לתלות מדפים ומתחת לשולחן הכתיבה – מגירות.

2.לילה טוב מתחיל עם מיטה מתאימה

עיצוב חדר הילדים כולל בתוכו גם רכישת רהיטים חדשים. ה-רהיט בכל חדר, גם בחדר הילדים – המיטה כמובן. ישנן מיטות מעבר, מיטות ילדים ומיטות נוער, כאשר חשוב לבצע את הרכישה בצורה מושכלת. הבטיחו כי המיטה שאתם רוכשים תוכל לשרת את הילד למספר שנים, ולא רק עד השנה הבאה. לדוגמא: רכישת מיטת ילדים לילד בן 8 תהיה טעות. כדאי לחשוב כבר על “השלב הבא” ולרכוש מיטת נוער/מיטה וחצי.

בנוסף, במידה ואתם רוכשים מיטות עם פונקציות שונות, הבטיחו כי תוכלו ליהנות מהן. הדוגמא הקלאסית היא מיטה נפתחת (שעולה יותר כסף), אך בפועל, אין מקום בחדר לפתוח אותה. תכננו מראש כל צעד, מה שיאפשר לכם ליהנות מפתרונות חכמים ומחיסכון כספי.

3. “דן יותר גדול ואת יותר קטנה. צובעים את החדר בכחול!”

ישנם ילדים החולקים חדר ילדים אחד. כל עוד מדובר על שתי בנות או שני בנים, מלאכת העיצוב פשוטה יותר. עם זאת, מה קורה בעת שגרים בחדר בן ובת? כאן עלולה להיווצר בעיה. ממה כדאי להימנע? מעיצוב החדר בקווים המתאימים רק לבנים או רק לבנות. לדוגמא: צביעת החדר בצבע תכלת או עם טפט של גיבורי על, רק מאחר והבן גדול יותר. חסכו מהילדים את התסכול והריבים המיותרים! מה תוכלו לעשות?

  • חלוקת החדר: צד ימין של החדר שייך לבן וצד ימין של הבת (תתפלאו עד כמה החלוקה הזו מרגיעה את הרוחות ונותנת לכל ילד את המקום שלו). לאחר “הסכם השלום”, תופתעו לגלות בעצמכם איך הילדים משתפים פעולה ומקבלים החלטות עיצוביות יחד ללא חילוקי דעות.
  • עיצוב החדר בקווים קלאסיים. לדוגמא: קיר הצבוע בצבע לבן, טפט של עצים/ציפורים או כל אלמנט אחר שאינו מזוהה עם בנים או בנות באופן ספציפי
  • רהיטים בצע עץ נקי / צבע לבן – התאמה אידיאלית לחדרי בנים ובנות

4.הגדרת תקציב והשוואת מחירים

לעתים, הטעויות שאתם עושים עם עיצוב חדרי ילדים הן לא בעיצוב עצמו, אלא עוד הרבה קודם לכן. כל פרויקט עיצובי – קטן או גדול, חייב להתחיל בתקציב. הגדירו לעצמכם כמה כסף תרצו להשקיע, לדוגמא: כ-5000 שקלים. מדובר על תקציב בינוני, כך שכדאי מראש להתמקד על חנויות רהיטים המציעות מחירים נגישים. דבר נוסף שחשוב שלא לוותר עליו – השוואת מחירים. לא אחת, תגלו את אותו הטפט, אותה השידה ואותו הפרקט במחירים שונים אצל ספקים שונים. השקעה בהשוואת מחירים מהירה תחסוך לכם מאות שקלים!

מוזמנים להיכנס לרשימת התפוצה שלנו

אנחנו לא נשלח ספאם לעולם, מבטיחים לכם! רק כאשר יש כתבות חדשות וחשובות לנו להראות לכם. 

שתפו את הפוסט עם חברים

2019 כל הזכויות שמורות לאתר אופר (c)

דילוג לתוכן